Friday, April 13, 2012

Aurat

Assalamualaikum...
Comel x blog ni? ngee.. malas nk buat blog yg susah2 ue.. ringkas, kan?
Okay, untuk 1st entry.. saya nak ulas sikit tentang aurat.. hmm.. sekarang ni.. aurat wanita kebanyakannya.. kureng sesuailah.. antaranya:

1. Pakai TUDUNG.. tapi.. baju or seluarnya KETAT sehingga menampakkan bentuk..
2. Pakai TUDUNG.. tapi.. tudungya.. SINGKAT sehinga menampakkan mercu..
3. Pakai TUDUNG.. baju & seluar dah longgar.. tapi.. ada pula EKOR UNTA..

Sebelum saya mengulasnya dengan lebih lanjut.. saya nak berterus terang.. sejujurnya.. saya pernah memakai seperti yg diatas ni.. masa tu, urm.. entahlah.. nak katakan yang saya tak tahu tentang aurat.. saya tahu.. tapi.. saya tidak mengendahkan cara beraurat.. janji pakai tudung.. baju lengan panjang.. kononnya.. nak ikut trend zaman sekarang.. saya seolah-olah tidak pernah belajar tentang aurat.. sehinggalah terjadinya suatu peristiwa.. ia mengubah diri saya.. saya kini sedang berusaha untuk menjaga aurat saya sebaik mungkin.. doakan agar saya sentiasa istiqomah ya.. ^^,
Ok.. sekarang saya nak ulas mengenai pakai tudung.. tapi, baju & seluarnya ketat.. apa yang seronoknya pakai baju ketat?? nak tarik perhatian boys? hurmm.. nsihat saya lah kan... tak perlulah nak berbaju ketat, make-up segala bagai.. jika ada jodoh.. tak perlu bersusah payah nak goda lelaki.. insya Allah.. akan ada yang datang meminang.. seterusnya.. tudung singkat.. hurm.. sblum tu.. ramai yang sekarang ni.. free hair kan? sebenarnya.. bak kata ustaz azhar idrus.. ''perempuan tak wajib pakai tudung.. tapi, perempuan wajib tutup aurat..'' so, tak kisahlah kalau tak nak pakai tudung.. pakai tudung saji pun boleh.. pakai baldi pun boleh.. .^^, ok.. kita ni.. dikehendaki menutup aurat yang boleh membeliakkan mata lelaki.. agak-agak.. kalau kita pakai baju ketat.. tudung singkat.. nampak tak mercu? nampak kan? ianya membeliakkan mata lelaki tak? huh.. bukan setakat terbeliak.. dah nak terkeluar dah mata mereka tengok kita pakai macam tu.. kan? so, kenapa masih ramai yang bangga tunjukkan mercunya? wahai kaum hawa.. diri kita ni, umpama berlian yang berbilion-bilion ringgit... diri kita hanya untuk yang berhak sahaja.. iaitu.. suami.. dia sajalah yang berhak sepenuhnya keatas diri kita.. baiklah.. kaum hawa sekalian.. rasulullah telah menyatakan.. bahawa.. akan ada wanita yang berpakaian tetapi... ianya seolah-olah bertelanjang.. ini antara tanda kiamat hampir tiba.. wanita sekarang.. pakai tudung.. tapi, sengaja meninggikan sanggulnya.. dah macam alien dah.. wahai kaum hawa.. rasulullah menyatakan bahawa.. wanita yang sebegini tidak akan mencium bau syurga.. bayangkanlah.. bau syurga itu sepatutnya dapat di hidu dari jauh lagi.. tapi, alangkah ruginya kita jika kita tidak dapat menghidunya.. astaghfirullah al azim..
kaum hawa sekalian.. marilah kita bersama-sama menjaga aurat kita..saya pun.. baru berjinak-jinak dengan pakaian yang sempurna.. semoga kita tidak tergolong dalam kalangan golongan yang rugi..
sampai di sini saja dulu.. insya allah.. saya akan menaip lagi..

No comments:

Post a Comment